מתקין מטבחים – האם מגיע לך פטור ממס הכנסה

בתור מתקיני מטבחים אתם נחשפים הרבה לתאונות עבודה ולמקרים של אובדן כושר עבודה בקרב עמיתים. חשוב לדעת כי אובדן כזה מוכר מטעם הביטוח הלאומי כמחלת מקצוע והרבה פעמים הוא יזכה את בעליו באחוזי נכות גבוהים לתקופת זמן ממושכת. כאן בכתבה נסקור את עניין הזכאות לפטור ממס הכנסה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

לפני שנתחיל חשוב שתבינו מהו פטור ממס הכנסה. מדובר בהטבת מס הפוטרת את מי שמקבל אותה מהצורך לשלם מס הכנסה. חשוב לציין כי פטור ממס הכנסה ניתן רק לזכאים לו. לא תמצאו מישהו שקיבל פטור ממס הכנסה ללא סיבה מוצדקת. יחד עם זאת, רבים הם אלו החיים בינינו בעלי פטור ממס הכנסה. הם לא צריכים להיות חריגים בנוף והם נראים ככל האדם. קבלת פטור ממס היא לא נדירה למרות שהיא בירוקרטית בהחלט.

 

מה מרוויחים מפטור ממס הכנסה?

קבלת הפטור פוטרת אתכם מתשלום מס על ההכנסות שלכם. שימו לב, בחוק קיימת תקרת סכום להכנסה שיכולה להיות פטורה ממס. ברגע שגובה ההכנסה עובר את הרף הקבוע בחוק, הפטור שינתן יהיה חלקי בלבד.

הרבה אנשים לא יודעים שהם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה ולכן הם אפילו לא מגישים בקשה לרשות המיסים על כך. הזמן עובר והם אחר כך לא יכולים לתבוע החזר על כספים ששילמו זמן רב קודם לכן. על תקופה של עד 7 שנים אחורנית ניתן לתבוע החזר רטרואקטיבי, אבל לא על תקופות ארוכות יותר. זכאות בהחזר מס רטרואקטיבי עשויה להכניס לכם מאות אלפי שקלים.

אם יש לכם צל של ספק בקשר לזכאותכם, עקבו אחרי הנתונים לזכאות. מצאתם את עצמכם? הגישו בקשה. נראה לכם שאתם זכאים אך לא כתבנו זאת כאן? פנו לחברה המסייעת לבעלי זכויות רפואיות במימוש זכויותיהם.

 

האם מגיע לך פטור ממס הכנסה?

בתור מתקיני מטבחים אתם וודאי מכירים אנשים שאיבדו את כושר עבודתם ולכן הם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. באופן עקרוני, התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה הם אחוזי נכות של 90% לפחות שניתנו לתקופה של לפחות 185 יום. אם אין לכם אחוזי נכות מוכרים בביטוח לאומי אך אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהיא ולמרות זאת אתם עובדים בתור מתקיני מטבחים, יתכן מאוד שאתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה.

 

נראה לי שאני זכאי לקבל פטור – מה הלאה?

אם יש לכם סיבה טובה לחשוב שאתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, יש לכם אחוזי נכות גבוהים או שאתם חושבים שמגיע לכם אחוזי נכות, ההמלצה היא לפנות לחברה העוסקת בסיוע לבעלי זכויות רפואיות במימוש זכויותיהם. אתם יכולים להגיש את כל הטפסים באופן עצמאי בצורה מקוונת או פרונטלית לפקיד השומה האזורי. עם כל זאת, ההמלצה הגורפת היא לפנות לחברה שתנהל את התהליך בצורה מקצועית ויעילה.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

מטבח
מדריכים למטבח
3 סגנונות עיצוב למטבח

בחירת עיצוב של מטבח זה לא עניין של מה בכך. אם יצא לכם להעיף מבט לאחרונה על קטלוגים של מטבחים, אתם וודאי יודעים שיש כל

קרא עוד »
מטבח כפרי
מדריכים למטבח
אי במטבח – חובה או מותרות?

אי במטבח – כולנו שמענו על ההמצאה הגאונית על שלל תומכיה הנלהבים. ברור שאי במטבח הוא טרנד פופולרי במיוחד, אבל לפני שהוא הופך לאובייס –

קרא עוד »
על האש
מדריכים למטבח
5 השימושים לגריל גז

חובבי בשר מושבעים? לא מפספסים על האש ביום העצמאות? בואו נכיר את המנגל המתקדם ושמו גריל גז. כבר לא צריך לנפנף מול המנגל ולקוות שהרוח

קרא עוד »