5 השימושים לגריל גז

חובבי בשר מושבעים? לא מפספסים על האש ביום העצמאות? בואו נכיר את המנגל המתקדם ושמו גריל גז. כבר לא צריך לנפנף מול המנגל ולקוות שהרוח תהיה לטובתכם. למה הוא משמש בעצם ומה הוא שונה ממנגל רגיל? כל זאת ועוד בהמשך.

 

מה זה גריל גז?

ובכן, בדומה למנגל, גריל גז נועד לצלייה של בשר. אך זוהי הגרסה המתקדמת יותר. במקום שימוש בגחלים, גריל גז משתמש בגז על מנת ליצור חום ועל כן מקנה חימום מהיר ואיכותי יותר של רשתות הצלייה. על כן, כשאתם משתמשים בגריל גז אתם זקוקים לבלון גז. יתרון כלכלי משמעותי שכן בלון גז יספיק לכם ליותר מ"על האש" אחד ולא תאלצו לקנות פחמים כל פעם מחדש. כמו כן, זה יחסוך לכם זמן במציאת הפחמים ובסחיבתם.

יתרון נוסף שיש לגריל גז על המנגל הוא שאינו מזהם את הסביבה כל כך הרבה כשם שמנגל שעובד על גחלים מזהם.

גריל הגז הוא גם קל לתיקון. חלקי חילוף לגריל גז אמישראגז ניתנים למציאה בקלות באתרים השונים.

 

צלייה מהירה של בשר

שלא כמו מעשנת בשר, גריל גז נועד לצלייה מהירה יותר של בשר. אם במעשנת בשר גז, העשן אינו בא במגע עם הבשר עצמו, הרי שהחום בגריל גז כן בא במגע ישיר עם הבשר ולכן גורם לו להתבשל מהר יותר. גריל גז אכן מאפשר צלייה בטמפרטורה נכונה, והוא אינו מלכלך כגריל פחמים. זמן הצלייה בשימוש בגריל גז הוא קצר יותר, ולכן אם אתם מחפשים ארוחה זריזה וקלה להכנה, זה המכשיר בשבילכם.

 

קרמול הבשר

כדי להתגבר על החיסרון של בישול מהיר יותר של הבשר, לגריל גז יש כירה צידית שמטרתה לקרמל את הבשר עוד קצת לאחר הצלייה על מנת לתת לו את טעם הברביקיו המבוקש. כך, ניתן ליהנות מהנוחות והזריזות של גריל הגז לצד טעם ארומתי משובח.

 

צלייה של ירקות

מרכיב חשוב ב"על האש" הם הירקות. מרבית האנשים ייהנו מעגבנייה ובצל צלויים היטב על המנגל. בזכות רשתות הצלייה ניתן לצלות על גריל הגז ירקות מכל הסוגים ולשלוט היטב על מידת העשייה שלהם.

 

צלייה של דגים

פחות ידוע, אולם גריל הגז מאפשר צלייה גם של דגים. בעצם כל דבר שתרצו לשים על המנגל להכנה מהירה יתקבל בברכה.

 

פיתות ולחמים למיניהם

דרך חדשה להכין טוסטים היא באמצעות שימוש בגריל. הנחה של לחמים על הרשתות לזמן קצר תיתן להם מרקם קריספי שדומה לטוסט. בהתאם לטעם האישי שלכם, תוכלו גם לשרוף את הפיתות או להשאיר אותן חיות במקצת.

 

לסיכום

אפשרויות הצלייה של מאכלים רבים הן שמקנות לגריל גז את ייחודו. לצד היתרונות הסביבתיים והחסכוניים בשימוש בגריל זה, הוא מאפשר בישול קצר יותר בטעמים משובחים.

קציצות

 

אולי יעניין אותך גם

מטבח
מדריכים למטבח
3 סגנונות עיצוב למטבח

בחירת עיצוב של מטבח זה לא עניין של מה בכך. אם יצא לכם להעיף מבט לאחרונה על קטלוגים של מטבחים, אתם וודאי יודעים שיש כל

קרא עוד »
מטבח כפרי
מדריכים למטבח
אי במטבח – חובה או מותרות?

אי במטבח – כולנו שמענו על ההמצאה הגאונית על שלל תומכיה הנלהבים. ברור שאי במטבח הוא טרנד פופולרי במיוחד, אבל לפני שהוא הופך לאובייס –

קרא עוד »