כל מה שתצטרכו כדי לשכלל את המטבח הביתי שלכם

עבור אילו המתכננים בית חדש ונושמים וחיים את המטבח תכנון המטבח הוא השלב הכי מעניין בתכנון הבית. השאיפה הנה לייצר מטבח המתוכנן בצורה נכונה וחכמה, עם חללים רבים לאחסון, ושטח עבודה נרחב המאפשר בישול והכנה של אוכל טעים ומושקע.

מה צריך בשביל מטבח ביתי מושלם? כל זאת ועוד במאמר הבא.

 

מטבח משוכלל מתחיל בסדר וארגון

רוצים לבשל במטבח כמו של השפים הגדולים? הדבר הראשון שתצטרכו להקפיד עליו יהיה סדר וארגון. כל דבר הקשור לנושא של ציוד למטבח צריך להיות במקום שלו, ובכזה שיאפשר גישה נוחה ויחסוך לכם זמן.

את המחבתות ניתן לתלות מעל הכיריים, בסמוך לקולט האדים. מיקום חכם של ספלי קפה ותה ייעשה בסמוך לפינת הקפה, ואילו את מוצרי האפייה השונים כמו תבניות יש למקם ליד התנור.

מיקומם של התבלינים ושל השמנים השונים הנו אידיאלי לצידן של הכיריים. זכרו כי אחסון חכם מבטיח לכם חווית בישול בטוחה ומהירה יותר.

 

התחלתו של מטבח מסודר – אחסון טוב

אחסון הנו הדבר החשוב ביותר בתכנון מטבח. אין דבר יותר נורא מכניסה למטבח שבו נערמים על השיש מוצרי חשמל וכלי מטבח שונים בצורה לא אסתטית.

מקמו את מוצרי החשמל השונים שלא נמצאים בשימוש יום יומי במקום ייעודי. פתרונות אחסון חכמים יכולים להיות ארונות מטבח מעל המקרר, סטנד מדפים עצמאי לדברים שונים, ומדפים חיצוניים לתבלינים למשל.

 

האי של המטבח – איפה הקסם מתחיל

אם תשאלו כל חובב בישול מה הוא הכי רוצה במטבח, הוא יגיד לכם שהוא רוצה "קוקינג סטיישן" – אי בישול מיוחד שבו מתחיל כל הקסם.

רוב הבתים מאפשרים הכנסה של אי למטבח, כאשר הגובה הסטנדרטי שלו הוא בערך מטר. חווית הבישול על אי למטבח הנה נוחה בהרבה מאשר עבודה ללא אי, ולכן כל מי שמתכנן מטבח חדש מוכרח לכלול בתוכו גם אי.

יש למקם על גבי האי כיריים, במרחק כזה שיאפשר ישיבה ממרחק סביר מהסירים המבעבעים. מומלץ למקם את הכיריים בצד אחד, ואת הצד השני של האי לייעד לצורך ישיבה על כיסאות בר.

 

גאדג'טים נוספים לשכלול ואבזור המטבח

אל תוותרו על גאדג'טים שונים ונחמדים שיכולים לשדרג את חווית הבישול הביתי שלכם ולהפוך אותה להרבה יותר נוחה, יעילה, ונעימה.

מוצרים כמו מספריים לקיצוץ עשבי תיבול, כותש שום חשמלי, מקציף חלב ועוד – הם רק חלק מרשימה ארוכה של גאדג'טים שונים למטבח הקיימים בשוק כיום (תוכלו לקרוא עוד על כך באתר של מגזין אוכל)

 

לסיכום

תכנון נכון, סדר, ארגון, וקצת אביזרים – זהו סוד הקסם של מטבח המתוכנן בצורה מוצלחת. בשביל להרגיש כמו שף לא צריך להתמודד במאסטר שף, מספיק לתכנן מטבח מאובזר, נוח, ויעיל, שיעניק לכם חווית בישול נהדרת.

המטבח מהווה גורם ומרכיב משמעותי בכל בית. השקיעו בו!

כיסאות בר

 

אולי יעניין אותך גם

מטבח
מדריכים למטבח
3 סגנונות עיצוב למטבח

בחירת עיצוב של מטבח זה לא עניין של מה בכך. אם יצא לכם להעיף מבט לאחרונה על קטלוגים של מטבחים, אתם וודאי יודעים שיש כל

קרא עוד »
מטבח כפרי
מדריכים למטבח
אי במטבח – חובה או מותרות?

אי במטבח – כולנו שמענו על ההמצאה הגאונית על שלל תומכיה הנלהבים. ברור שאי במטבח הוא טרנד פופולרי במיוחד, אבל לפני שהוא הופך לאובייס –

קרא עוד »
על האש
מדריכים למטבח
5 השימושים לגריל גז

חובבי בשר מושבעים? לא מפספסים על האש ביום העצמאות? בואו נכיר את המנגל המתקדם ושמו גריל גז. כבר לא צריך לנפנף מול המנגל ולקוות שהרוח

קרא עוד »