צביעת מתכות – צביעת אלומיניום: מה זה והתהליך המלא

צביעה של מתכות ואלומיניום בצורה מקצועית, היא לא עבודה שעושים לבד בבית. עבודה זו דורשת רמת מקצועיות גבוהה בכדי להגיע לתוצאה איכותית. עבודה זו עלולה להשתנות בהתאם לסוג המתכת והאלומיניום וגם לציפוי שלה לפי סוג של הצבע, אתגרים טכניים או התקמטות, סדקים ואפילו האקלים הישראלי שלנו יכול לעולל למוצרים שלנו להחליד ולא להראות כפי שהם היו ממש לפני כמה חודשים. אז מזה צביעה של מתכות? צביעה של אלומיניום ומה התהליך?

 

צביעת מתכות

צביעה של מתכות מתבצעת לרוב על ידי טכניקה של התזה. ההתזה מתבצעת באמצעות מכשיר שמבוסס על לחץ אוויר או על חשמל. צביעה זו מתאימה בדרך כלל גם לעץ, גם לברזל, לאלומיניום וגם כמובן גם צביעת מתכות.

שיטה זו יעילה מאוד בצביעת המתכות מכיוון שהיא מצליחה לפזר בצורה אחידה את הצבע בצורה מאוד יעילה. כך היא מאפשרת גם עמידות גבוהה לצבע לאורך הרבה שנים מבלי חשש להתקלפות, שריטות, סדקים או כל נזק שנגרם, או אפילו מנזקי טבע.

 

איך עושים את צביעת המתכות

למעשה יש כמה שיטות רלוונטיות עבור צביעה של מתכנות, השיטה הפופולריות ביותר היא בעזרת התזה. בעזרת קומפרסור שפועל על לחץ אוויר נוכל לבצע צביעה איכותית. הקומפרסור אוסף את האוויר מבחוץ ואשר משחרר את הצבע בעזרת אקדח התזה.

זו שיטה שנחשבת קלאסית עבור צביעה עבודות קטנות כמו צביעת מטבחים, חלונות, דלתות, משקופים ועוד. שיטה נוספת להתזה היא באמצעות איירלס – זה מכשיר שמבוסס על דחיסת האוויר והוא חזק יותר ממכשיר הקומפרסור. מכשיר זה מבוסס על חשמל, והוא חזק מאוד לצביעה של שטחים גדולים ומשמעותיים יותר.

 

צביעת אלומיניום

כיום נוכל למצוא לא מעט מוצרים המיוצרים מאלומיניום כמו למשל שערים חשמליים, גדרות, מעקות ועוד. עוד ועוד מוצרים מיוצרים מאלומיניום בגלל שמדובר על חומר איכותי, עמיד, חזק, נוח לעבודה וניתן לעצב אתו מוצרים שונים בעיצובים שונים לפי בקשת הלקוח. צביעה של מוצרי אלומיניום נותן את הגימור האיכותי שנוכל לראות במוצרים השונים שעשויים מאלומיניום.

 

איך עושים את צביעת האלומיניום

כיום ניתן לצבוע את האלומיניום בדומה למתכות, בעזרת התזה או בעזרת תנור. צביעת אלומיניום בתור זו שיטה טובה ויעילה מאוד בגלל כמה סיבות, הסיבה הראשונה והחשובה היא שהצבע אינו מתקלף, צביעה בשיטה רגילה עם הזמן כנראה יתקלף, בניגוד לכך צביעה בתנור לא יתקלף ויהפוך גם להיות חלק מהמוצר.

צביעה איכותית מאוד חשובה לכך שהמוצר יהיה גם איכותי, תורמת לאיכות חייו וגם לנראות הסופית שלנו. מלבד זאת, צביעה בתנור דוחה קורוזיה. מתכנות שונות עלולות לצבור חלודה או קורוזיה, אבל אם הצביעה מתבצעת בתנור היא תעניק הגנה מאוד איכותית וטובה לאלומיניום וכך תמנע את התפתחות החלודה, כמו למשל גשם על שערים העשויים מאלומיניום, וגם הצבע יגן על המוצרים מפני קרנות השמש.

צבעים

 

אולי יעניין אותך גם

מטבח
מדריכים למטבח
3 סגנונות עיצוב למטבח

בחירת עיצוב של מטבח זה לא עניין של מה בכך. אם יצא לכם להעיף מבט לאחרונה על קטלוגים של מטבחים, אתם וודאי יודעים שיש כל

קרא עוד »
מטבח כפרי
מדריכים למטבח
אי במטבח – חובה או מותרות?

אי במטבח – כולנו שמענו על ההמצאה הגאונית על שלל תומכיה הנלהבים. ברור שאי במטבח הוא טרנד פופולרי במיוחד, אבל לפני שהוא הופך לאובייס –

קרא עוד »
על האש
מדריכים למטבח
5 השימושים לגריל גז

חובבי בשר מושבעים? לא מפספסים על האש ביום העצמאות? בואו נכיר את המנגל המתקדם ושמו גריל גז. כבר לא צריך לנפנף מול המנגל ולקוות שהרוח

קרא עוד »