איזה שיש למטבח כדאי לבחור – גרניט או פורצלן

(הערת הכותבים: לא היה ברור אם הבקשה הייתה לכתוב על שיש, גרניט ופורצלן – בנפרד, או לכתוב על גרניט פורצלן כחומר אחיד ושלם בנפרד.

על כן, שילבנו בין הבקשות שנכחו בהנחיות – וכתבנו בשני הכיוונים ואיחדנו אותם לכתבה אחת)

כשאנחנו מדברים על בחירת שיש למטבח, יש לנו גם בלבול וגם אפשרויות. הבלבול נובע מעצם העובדה שיש למעשה שיש למטבח הנקרא "גרניט פורצלן". והאפשרויות נובעות מן העובדה שיש שני חומרים שונים הנקראים הן גרניט והן פורצלן. אי לכך ובהתאם לזאת, כתבה זו תיגע בשני הקצוות של הנושא.

 

איזה שיש כדאי לבחור למטבח?

ראשית, הבא נהרהר בשאלה המקורית של הכתבה: איזה חומר עדיף, גרניט או פורצלן? ובכן, כבר עכשיו נוכל להגיד שאין אנו יכולים לדעת וזה תלוי עד מאוד בבחירת הצרכן. לאסתטיקה יש תפקיד מהותי בבחירת הסוג, ועם זאת יש גורמים אחרים שניתן לשקול בתהליך הבחירה. כדי לבדוק איזה סוג של "שיש" יכול להתאים, ניתן להבין קצת באילו חומרים מדובר.

 

משטחי פורצלן ושיש?

משטחי פורצלן, הם למעשה משטחי קרמיקה. הם די נגישים וזמינים כמו גם לא יקרים במיוחד. הפורצלן, או הקרמיקה, נחשב כבחירה הולמת לאנשים שלא רוצים להשקיע את כספם במשטחים עשויי אבן טבעית. ניתן למצוא את הפורצלן במגוון מידות, צורות וצבעים. הפורצלן קל להתקנה. מדובר על אפשרות "תקציבית" יותר פר מטר רבוע.

משטחי שיש, באופן כללי, הם משטחים אינדיבידואלים. כלומר, אף אחד מהם לא ייראה כמשנהו. יש להם יופי טבעי משלהם. המשטחים הללו נחשבים רכים יותר מפורצלן או גרניט, ומתאימים לאזורים שלא מבקרים בהם הרבה אנשים. ועם זאת, כל עוד מחילים עליהם חומר איטום איכותי ומנקים בחומרים ייעודיים, הם יכולים להחזיק מעמד לאורך זמן.

 

משטחי גרניט?

משטחי גרניט לעומת זאת, הם שם דבר בתחום העמידות. מדובר כאן על אחד מסוגי המשטחים העמידים ביותר בתעשייה. לא רק זה, משטחי הגרניט מתאפיינים בצבעים אלגנטיים, וגוונים טבעיים של אבן טבעית. משטחי הגרניט מספקים עמידות טבעית לכתמים ושריטות.

כך שאלו היו מספר מילים על מספר סוגי משטחים, כאשר הבחירה ביניהם מאוד קשורה לסוג הפרויקט שרוצים להגשים, או סוג העיצוב הנדרש.  יש לתכנן ולהעריך מראש כיצד אנשים הולכים להשתמש במרחב המחיה וכמה "תנועה" אותו מרחב יקבל. אם תהיה מידה מרובה של "תנועת רגליים", כנראה כדאי להניח משטחים עמידים ואיכותיים יותר, כמו גרניט או שיש אטום באופן מספק.

 

מה לגבי גרניט פורצלן?

"שיש או גרניט פורצלן למטבח מה נכון יותר?" שכן, גרניט פורצלן (כמו סוג ASCALE שניתן למצוא בחברה המוכרת שיש למטבח בראשון לציון),  משלב את הטוב מכמה עולמות. כהתחלה, הוא מגיע במידות דקות, ויש שיגידו, גם מבלי לאבד או לקזז מהיתרונות שיש לשיש עבה. מדובר בסוג של שיש המגיע במגוון רחב של דוגמאות וצבעים, כך שמי שמתכנן נכונה את מרחב המחייה שלו יכול לבחור אותם על פי חזונו ותכנונו.

גרניט פורצלן מגיע עם תקנים אירופאים מחמירים, חסין לספיגת מים, עמיד בפני חינוך עם סכין (ישירות על פני משטח העבודה), היגייני אל מול בקטריות וקל לניקוי – ומכיל המון איכויות ויתרונות שונים ונוספים. כל שנשאר זה לעשות את המחקר האישי שלנו, ולראות איך הוא יכול להשתלב במטבח שלנו. גם בהשוואה לחומרים נוספים.

חלל ביתי

 

אולי יעניין אותך גם

מטבח
מדריכים למטבח
3 סגנונות עיצוב למטבח

בחירת עיצוב של מטבח זה לא עניין של מה בכך. אם יצא לכם להעיף מבט לאחרונה על קטלוגים של מטבחים, אתם וודאי יודעים שיש כל

קרא עוד »
מטבח כפרי
מדריכים למטבח
אי במטבח – חובה או מותרות?

אי במטבח – כולנו שמענו על ההמצאה הגאונית על שלל תומכיה הנלהבים. ברור שאי במטבח הוא טרנד פופולרי במיוחד, אבל לפני שהוא הופך לאובייס –

קרא עוד »
על האש
מדריכים למטבח
5 השימושים לגריל גז

חובבי בשר מושבעים? לא מפספסים על האש ביום העצמאות? בואו נכיר את המנגל המתקדם ושמו גריל גז. כבר לא צריך לנפנף מול המנגל ולקוות שהרוח

קרא עוד »