שלושה אינסטרומנטים שכל אחד חייב במטבח בבית

כיום בישול ביתי וחובבני מעסיק אנשים רבים מתמיד ומתפתח שוק צרכני רחב לאביזרי מטבח חדשניים.

לצד כל הגדג'טים האחרונים, ישנם שלושה אינסטרומנטים שכל אחד חייב במטבח בבית, על מנת לתת מענה לצרכים הבסיסיים של הבשלן הסטנדרטי והם,

פומפייה, קולפן וקרש חיתוך.

כאן נעסוק בחשיבותם של אביזרים אלו בדגש על קרש החיתוך.

נסביר על הסוגים השונים מבחינת חומר הגלם, הגדלים ועוד.

 

שימוש יומיומי באביזרי מטבח

השימוש בקרש חיתוך, פומפייה וקולפן הינו יומיומי עבור מרבית הבשלנים, לצורך הכנת מנות מרמת בישול בסיסית והלאה.  קרש חיתוך הוא אחד מאביזרי המטבח שנמצאים בשימוש האינטנסיבי ביותר במהלך הפעילות השוטפת של רבים במטבח. בין אם מדובר על קציצת ירקות, חיתוך צמחי תבלין או הכנת בשר להכנה,  תמיד יש צורך עבור קרש חיתוך נוח ומתאים לשימוש.

 

קולפן – שווה לשלם מעט יותר

עיצוב הקולפן לא השתנה מבחינה חיצונית או תפקודית כבר שנים ארוכות. לרובנו קולפן עם להב אורכי או רוחבי בדומה לקולפנים שהורינו עשו בהם שימוש. העיצוב הבסיסי ממלא את עבודתו וטרם נמצא שיטת קילוף טובה יותר. חשוב גם כיום לבחור להשקיע בקולפן טוב הכולל להב חד וידית יציבה, על מנת שחווית הקילוף תהיה זורמת עד כמה שניתן. מדובר גם כך בסכום פעוט.

 

פומפייה של פעם או בעיצוב רב תכליתי

גם למטבח המאובזר במעבד מזון עדיין יש מקום של כבוד לפומפייה הבסיסית. בבישול יעיל לא ניתן להפעיל את המעבד כל הזמן במיוחד כאשר יש צורך בכמויות קטנות, למשל מעט קליפת לימון. ניתן למצוא כיום מגוון סוגי פומפייה שונים עם להבים בגדלים משתנים המותאמים לצורך. ניתן לרכוש דגם סטנדרטי, כמו גם למצוא אינסטרומנט מעוצב הכולל להבים מתחלפים.

 

קרש חיתוך מעץ

ניתן למצוא קרשי חיתוך ממגוון חומרי גלם כגון, עץ, זכוכית ופלסטיק. קרש עץ לרוב ייוצר מעצים קשים כמו אלון ומייפל שמאפיינים ברמת דחיסות גבוהה של החומר. יש לכך חשיבות גדולה על מנת שבעת פעולות החיתוך שמתבצעות על המשטח, הקרש יגיב בהתנגדות ללהב של הסכין והחיתוך יזרום במהירות ובקלות. קרשי עץ עדיין מובילים את השוק מבחינת איכות.

 

קרש חיתוך פלסטי

קרשי חיתוך פלסטיים עשויים בדרך כללו מחומר שנקרא אוקולון. חומר זה מתאפיין בקשיחות והוא מאפשר את הייצור של קרשי חיתוך נוחים בעלויות נמוכות בהרבה מאלו של קרשי העץ. החסרונות של קרשי פלסטיק בהשוואה לעץ הם, שהם נוטים להחליק במהלך השימוש, אוגרים ריחות ועלולים לפתח בטן עם הזמן. קיימים גם קרשי זכוכית לגביהם נרחיב בהזדמנות אחרת.

 

רכישת אינסטרומנטים ממותגים ישירות מהיבואן

לסיכום הנושא, גם כיום כל בשלן חייב להחזיק אביזרי מטבח בסייסים כמו פומפייה, קולפן וקרש חיתוך איכותי. כאן באתר תחת המותג, אטרקציה מהיבואן לצרכן ניתן למצוא אביזרי מטבח רבים, כולל קרשי חיתוך מעץ במגוון של מידות וסוגים. האתר מציע בנוסף גם משטחי חיתוך מפלסטיק ומשטחי חיתוך מזכוכית במנעד מחירים משתלם במיוחד.

ירק קצוץ

 

אולי יעניין אותך גם

עוף שלם
טיפים למטבח
המדריך המלא לעישון בשר

מנגל הפך כבר מזמן למנהג שכיח בקרב הישראלים. בין אם מדובר ביום העצמאות שבו קשה למצוא פינה פנויה שלא תפוסה כבר על ידי מנפנפים, ובין

קרא עוד »
איך לבחור מטבח איכותי

עצמו עיניים ונסו לדמיין את הבית שלכם ללא המטבח. נשמע מופרך? ובכן, מטבח הוא חלל מרכזי ועיקרי בבית, וקשה לחשוב על בית שאינו מכיל אותו.

קרא עוד »