האוכל תמיד נדבק לסיר? זה לא אתם!

כשמבשלים יכולות הרבה תקלות. אולם, אין דבר יותר מעצבן מהסוף של הבישול, כשהאוכל נדבק לתחתית הסיר. ראשית, לעיתים יש טעם של שרוף למאכל שבישלתם. שנית, זה מקשה מאד על הניקיון של הסיר. רבים מנסים להבין מדוע האוכל נדבק לסיר ומשנים את שיטות הבישול ללא הצלחה. אנחנו פה כדי לעזור לכם להימנע מאוכל שנדבק לתחתית הסיר.

 

מדוע האוכל נדבק לתחתית הסיר

ישנן כמה סיבות עיקריות מדוע האוכל נדבק לתחתית הסיר:

 

סיר לא איכותי

סיר זו השקעה כלכלית, וכשקונים סיר יש לחשוב על כל ההיבטים. אנשים רבים קונים סירים פשוטים וזולים ואחר כך מתפלאים כשהסיר אינו עמיד והאוכל מתחיל להידבק. חשב לפני קניית סיר לבדוק איזה סירים מומלצים יש ולבחור בסיר איכותי, אחד שיחזיק לכם מעמד לזמן רב, והאוכל לא יידבק לתחתית במהלך הבישול.

סירים עשויים ממספר חומרים, שלכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו. בדקו איזה חומר של סיר הכי מתאים לכם. כך למשל אלומיניות לדוגמה הוא חומר זול ולכן רבים רוכשים סירי אלומיניום אך הוא הרבה פחות עמיד.

 

חסרים מים בבישול

הרבה פעמים אנשים חוששים שהואכל יצא להם דייסתי מדי או דליל מדי ומוסיפים מעט מאד מים. הוספה של מעט מדי מים גורמת לחלקים המוצקים של התבשיל כמו בשר, קטניות או ירקות לגעת בתחתית הסיר לכל אורך הבישול וכך האוכל נדבק אל הסיר. דאגו לפתוח את הסיר מפעם לפעם ולראות שלא חסרים מים בבישול.

אם בסופו של דבר אתם רוצים להפחית מכמות המים, פתחו את הסיר בסוף הבישול ואדו את המים הנותרים. כמובן שיש הבדל בין אידוי של מספר דקות לבישול של שעות ארוכות.

 

מחסור בשמן

בשנים האחרונות אנשים מתרחקים משמן כמו מאש. אולם, במרבית הסירים כדי שהאוכל לא יידבק יש להוסיף שמן. לדוגמה, אם תטגנו בצל ולא תוסיפו שמן, הבצל יידבק לתחתית הסיר ויהיה קשה עד מאד לנקות אותו.

 

כיצד לנקות את האוכל שנדבק לסיר

השיטה הטובה ביותר היא השרייה של הסיר עם סבון. יש לתת לאוכל שנדבק לעמוד זמן מה עם סבון צמוד אליו. כדי לזרז את התהליך ניתן לשפוך דבון על הסיר ולהניח עליו נייר סופג. כך הלכלוך שעל הסיר יידבק לנייר הסופג וכשתרימו אותו מהסיר תראו שיש הרבה פחות לכלוך עליו. הפתרון הפשוט יותר הוא כמובן להימנע מראש מהניקיון באמצעות קניית סיר איכותי יותר.

לסיכום, יכולות להיות מספר סיבות מדוע האוכל נדבק לכם לסיר, בראש ובראשונה הסיבה היא כנראה לא אתם אלא הסיר. קנו סיר איכותי שיחזיק לכם מעמד לתקופה ארוכה, וכך למרות שהסיר יקר יותר הקניה תהיה משתלמת הרבה יותר. אם יש ברשותכם סיר איכותי והאוכל עדיין נדבק, בדקו את כמויות המים והשמן.

כלי בישול

 

אולי יעניין אותך גם

עוף שלם
טיפים למטבח
המדריך המלא לעישון בשר

מנגל הפך כבר מזמן למנהג שכיח בקרב הישראלים. בין אם מדובר ביום העצמאות שבו קשה למצוא פינה פנויה שלא תפוסה כבר על ידי מנפנפים, ובין

קרא עוד »
איך לבחור מטבח איכותי

עצמו עיניים ונסו לדמיין את הבית שלכם ללא המטבח. נשמע מופרך? ובכן, מטבח הוא חלל מרכזי ועיקרי בבית, וקשה לחשוב על בית שאינו מכיל אותו.

קרא עוד »