אלו היתרונות ברכישת מטבח אלומיניום

כבר שנים שכולנו רגילים לאותם מטבחים ישנים שאנחנו מכירים. רוב מי שנבקש ממנו לדמיין מטבח ידמיין חדר מלא ברהיטי עץ מגוונים – שכוללים בתוכם את כלל ארונות המטבח. למרות התרגלות זו ארונות העץ מתחילים לחוות תחרות קשה מצד פיתוח חדש שנכנס לשוק – והוא מטבחי האלומיניום, שלהם יתרונות רבים ומגוונים שהופכים אותם ל"חוד החנית" של שוק המטבחים. בכתבה זו תמצאו פירוט של היתרונות הגלומים בשינוי.

 

מהם מטבחי אלומיניום?

מטבחי אלומיניום הם סוג חדשני של מטבחים בהם כלל ארונות המטבח מיוצרים מאלומיניום – יסוד כימי מתכתי וכסוף, שמשמש בתעשיות רבות ונפוץ במיוחד במטבחים מקצועיים, כגון מטבחים של מסעדות, אולמות אירועים ובתי קפה.

חידוש זה מחליף את המקובל בשוק המטבחים הביתיים – בו היה נהוג עד לפני שנים מעטות לעצב את המטבח מעץ.

 

למה עדיף לי מטבח אלומיניום?

כפי שנכתב לעיל, מטבחי האלומיניום הם פיתוח חדש שמחליף את מטבחי העץ, שלהם וותק של מאות שנים. נתון זה מעלה בקרב רבים שאלות רבות, במרכזן השאלה – למה כדאי לי לעשות משהו שונה ממה שעשיתי עד עכשיו? מה היתרונות ברכישת מטבחי אלומיניום?

ובכן, לשאלה זו יש מספר תשובות:

  1. עמידות: האלומיניום הוא יסוד טבעי המוקף בשכבה קשה ביותר, שאיננה מתפוררת בקלות. בנוסף לכך, האלומיניום עמיד מאוד לחמצון (ולכן לא מתבלה לאורך שנים), וחסין לחלוטין למים וטרמיטים – שני אויבים ידועים של המטבח המסורתי.
  1. מחיר: בניגוד למתכות אחרות המצויות בטבע – אלומיניום היא מתכת מאוד נפוצה (היסוד השלישי הכי נפוץ בכדור הארץ!) ולכן זולה. נתון זה הופך את המחיר של מטבחי אלומיניום למחיר מאוד אטרקטיבי ביחס למטבחי עץ – שדורשים מהמפעלים שמייצרים אותם לרכוש כמויות גדולות של עץ במחירים גבוהים יחסית.
  1. עיצוב בדיוק לפי הטעם שלכם: בנוסף להיותה עמידה אלומיניום היא מתכת קלה מאוד לצביעה – היא קולטת צבע בצורה טובה ולכן ניתן לצבוע אותה בכל צבע שעולה על רוחכם – זאת בניגוד לעץ, שמגיע במספר יחסית מצומצם של צבעים. בנוסף, קל מאוד לעבד אלומיניום – ולכן ניתן לייצר ממנו צורות כיד הדמיון, ולעצב את המטבח שלכם בדיוק, אבל בדיוק, כפי שתרצו.
  1. איכות הסביבה: כפי שנכתב לעיל, אלומיניום הוא החומר השלישי הכי נפוץ על פני כדור הארץ, וניתן לעבד אותו בקלות ללא תהליכים כימיים שמפיצים רעלנים לסביבה. נתונים אלו הופכים את האלומיניום לבריא יותר לסביבה – וזאת משום שהוא לא דורש כריתה מאסיבית של יערות ועיבוד משמעותי של חומרי היסוד.

 

האם כל מטבח מתאים לאלומיניום?

ניתן לאבזר כל מטבח עם אלומיניום, גם מטבחים שכבר נבנו מעץ. הצבעים המגוונים שבהם האלומיניום מגיע מאפשרים להתאים את עיצוב הארונות לכל תמה שכבר קיימת בבית.

 

לסיכום

אלומיניום הוא חומר בעל יתרונות רבים. בולטים במיוחד היתרונות הגלומים במחיר, בעיצוב ובעמידות שלו לפגעי הזמן.

חלל מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

עוף שלם
טיפים למטבח
המדריך המלא לעישון בשר

מנגל הפך כבר מזמן למנהג שכיח בקרב הישראלים. בין אם מדובר ביום העצמאות שבו קשה למצוא פינה פנויה שלא תפוסה כבר על ידי מנפנפים, ובין

קרא עוד »
איך לבחור מטבח איכותי

עצמו עיניים ונסו לדמיין את הבית שלכם ללא המטבח. נשמע מופרך? ובכן, מטבח הוא חלל מרכזי ועיקרי בבית, וקשה לחשוב על בית שאינו מכיל אותו.

קרא עוד »