מספר טיפים לתחזוקת ציוד המנגל

כיום קיימים שני סוגים בולטים של מנגלים – מנגל עם פחמים ומנגל גז בו כל המנגנון של תנור הצלייה הוא באמצעות שימוש בבלוני גז.

אם תרכשו מנגל מסוג זה ודאי חשוב שתדעו כיצד לשמור ולתחזק אותו על מנת שהשימוש בו יוכל להיות לאורך זמן.

על טיפים לתחזוקה ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם. 

 

מה כוללת מערכת של מנגל

תנור מסוג זה הוא בעל מבנה שעשוי מברזל ויש לו גם חלון מזכוכית החסינה לאש. על המנגל עצמו קיימת רשת עלייה מניחים את המאכלים לבישול. בנוסף, בדרך כלל קיים משטח עבודה עליו ניתן להכין ולתבל את המאכלים לפני הכנתם על הגריל. יתרה מכך, קיים ציוד באמצעותו ניתן להכין את האוכל על המנגל. בין הציוד ישנם סטים של כלים הכוללים מלקחיים, מברשות שונות, שיפודים ממתכת ועוד.

 

עם מה לנקות

כיוון ומנגל הוא דבר שמתלכלך די בקלות, בשל העשן, האוכל שנשרף, לכלוך מבחוץ ועוד, כדי לשמור עליו יש לנקות אותו טוב אחרי כל שימוש. ניתן למצוא מוצרי ניקוי ספציפיים למנגל וכל מיני מוצרים שונים שעוזרים בכך. אך שילוב מנצח הם מברשת עשויה מפליז (נקרת מברשת ברזל) ומסיר של שומנים, יחד הם עושים את העבודה. אפשר להוסיף גם סודה לשתייה, חומץ ומים חמים בשביל לחזק את הניקיון.

 

איך לנקות

ראשית כל, יש להדליק את המנגל לטמפרטורה הכי גבוה, לסגור את המכסה ולחכות מספר דקות. החום עשוי להמיס את הלכלוך וכך יישאר מימנו פחות לנקות. לאחר מכן עם המברשת נקו את המנגל. בנוסף, תוכלו להוציא את כל המרכיבים של הגריל כמו ידיות שליטה על מבערים ומדפי חימום ולהשרות במים עם סבון, לאחר מכן נקו עם המברשת. בסופו של כל התהליך, חשוב לנקות גם את החלק החיצוני של הגריל עם סמרטוט וסבון כלים. לא לשכוח לייבש טוב הכל.

 

איך לשמור

באופן כללי חשוב לנסות לשמור עד כמה שניתן על המנגל כדי שלא יפגע או יתלכלך. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר דברים. האחד, הוא כיסוי למנגל שאיתו ניתן לכסות גם את המנגל עצמו וגם את הציוד שלו. השני הוא לאחר הניקיון חשוב לשים לב כי אתם מחזירים את החלקים בצורה נכונה וחזקה.

 

בטיחות

מעבר לשמירה על המנגל חשוב שתשמרו על עצמכם. לכן, תקפידו לוודא שהחיבור של הצינור עם הגז מחוברים בצורה טובה בכדי שלא יפלט. בנוסף, בעת השימוש במנגל שימו לב כי אתם לא קרובים מידי לאש ותקפידו לכבות אותו היטב לאחר השימוש.

 

בסיכומו של דבר

שימוש במנגל הוא דבר נפוץ, במיוחד במדינה כמו שלנו. בכדי לשמור על המנגל ולהצליח להשתמש בו זמן ממושך, יש לתחזק אותו ולשמור עליו היטב באמצעות כמה שלבים ודרכים פשוטות.

נתחים שלמים

 

אולי יעניין אותך גם

עוף שלם
טיפים למטבח
המדריך המלא לעישון בשר

מנגל הפך כבר מזמן למנהג שכיח בקרב הישראלים. בין אם מדובר ביום העצמאות שבו קשה למצוא פינה פנויה שלא תפוסה כבר על ידי מנפנפים, ובין

קרא עוד »
איך לבחור מטבח איכותי

עצמו עיניים ונסו לדמיין את הבית שלכם ללא המטבח. נשמע מופרך? ובכן, מטבח הוא חלל מרכזי ועיקרי בבית, וקשה לחשוב על בית שאינו מכיל אותו.

קרא עוד »