למה משמשים סופחי לחות בשימוש ביתי?

יצא לכם לשמוע על המושג ״סופחי לחות״? גם אם כן וגם אם לא, מדובר בפתרון מהפכני לכל בית שסובל מלחות עודפת. איך יודעים אם הבית סובל מלחות, וכיצד אפשר לטפל בבעיה? במאמר הזה נסביר לכם למה משמשים סופחי לחות בשימוש ביתי, ומה התסמינים לכך שאתם חייבים לרכוש אחד במהרה.

 

למה משמש סופח לחות?

סופח לחות למעשה מונע מאיתנו נזקי לחות בבית. כפי שהחזאי בטלוויזיה אומר שלא תמיד הטמפרטורות משפיעות אלא הלחות עצמה, כך גם אצלנו בבית – הלחות גורמת לנו להרגיש את מזג האוויר בצורה שונה. לחות גבוהה בבית תגרום לנו לתחושה מעיקה של אוויר עומד וריח של טחב. סופחי לחות עוזרים לנו לצמצם את הלחות בבית, ולמנוע בעיות שונות בחלל.

מסיר לחות ביתי

איך אני יודע אם יש לי לחות בבית?

ככל הנראה יש לכם בעיית לחות בבית אם אתם נתקלים באחד מהפרמטרים הללו:

  • אדים על חלונות חיצוניים בבית
  • כתמי רטיבות על הקירות ועל התקרה
  • עובש במקומות שונים ברחבי הבית
  • ריח של טחב

 

כיצד סופחי לחות יכולים להשפיע עלינו?

התעלמות מהתופעות שציינו, עלולה לגרום לנזק לגרים בבית. לרוב הנזקים מתבטאים בצורת אלרגיות, בעיות נשימה ובעיות בריאותיות נוספות. סופחי לחות למעשה יכולים לעזור לבעיית הלחות ולאזן אותה. המכשירים הללו נועדו למשוך אוויר לח ורטוב ולקרר אותו על מנת לעבות את הלחות. באמצעות עיבוי הלחות, המכונה מוציאה אוויר יבש אל תוך סביבת המגורים באמצעות מאוורר פנימי. את סופחי הלחות לרוב ממקמים באזורים בבית בהם יש לחות גבוהה כמו מרתפים, חדרי שינה, חדרי אמבטיה, מחסנים ומטבחים.

לחות בבית

לאן מגיעים המים שהסופח לחות מייצר?

המים שנאגרים במתקן מגיעים למיכל אגירה ייעודי שקיים בתוך המכשיר. יש לרוקן את מאגר המים הזה וניתן לבצע זאת באמצעות כמה פעולות. הראשונה היא ריקון ידני של מיכל האגירה בעת שהוא מתמלא. האופציה השנייה היא לחבר בצמוד לסופח הלחות צינור קבוע שינקז את המים לנקודה קבועה. אופציה נוספת היא להשתמש במשאבה על מנת לפנות את המים ולנקז באופן מהיר יותר.

 

איזה סופחי לחות קיימים?

בארץ קיימים מגוון סופחי לחות, כל אחד מהם במחיר שונה. המחירים תלויים בהספק המכשיר, בעיצוב, בארץ בו הוא יוצר וכן הלאה. הספק קטן יכול לספוח 10 ליטרים כל 24 שעות, ומתאים לחדרים קטנים כמו חדרי ארונות ולבתים בהם הלחות היא לא קיצונית. ספק בינוני יכול לספוח כ-20 ליטר במשך 24 שעות. הסופחים הבינוניים מתאימים לחדרי מגורים עם לחות בינונית ולא קיצונית, או לחדרים קטנים עם לחות מאוד גבוהה. סופחי לחות בעלי הספק גבוה סופחים 30 ליטרים במשך 24 שעות. אלו יתאימו לחללים גדולים עד כ-75 מ״ר ויוכלו להוריד את הלחות בחלל באופן המהיר ביותר.

בעיות נשימה

אולי יעניין אותך גם

לבית ולגינה
חשיבות התאורה בעיצוב פנים

עברו חודשים מאז שהתארחנו בבית של חברים שלנו בדירה מקסימה במרכז הארץ. מדובר בבני זוג שעברו לדירה חדשה והם עיצבו אותה באופן מרהיב ויוצא דופן.

קרא עוד »
נרות שבת
לבית ולגינה
נרות נגד יתושים

עם כל הדברים הטובים בקיץ, יש דבר אחד שסביר להניח שעליו כל אחד מאיתנו היה מוכן לוותר – היתושים. מעבר להיותם מטרד רציני במהלך הקיץ,

קרא עוד »
רשת צלייה
לבית ולגינה
גריל גז לחצר

יש לכם התלבטות לאחרונה האם אתם מעדיפים לקנות גריל גז או גריל פחמים? אם כך, דעו שאפשר להבין אתכם. שתי האפשרויות הללו מציעות דברים שונים

קרא עוד »