מהם כיסאות הבר העדיפים ללקוחות ואיך לסדר אותם נכון

כיסאות בר למסעדות הם כיסאות פונקציונאליים, שמסייעים לניצול החלל ומאפשרים מקומות הסעדה נוספים ללקוחות. הכיסאות צריכים להיות נוחים, עמידים, מחומרי גלם איכותיים ומותאמים מבחינת הגובה לבר עצמו. אילו כיסאות בר עדיפים וכיצד לסדר אותם נכון – על כך במאמר הבא.

 

ממה עשויים כסאות בר?

כסאות בר למסעדה הם כיסאות מסוגננים מחומרי גלם שונים כמו: עץ, מתכת, פלסטיק, אלומיניום ועוד. הם יכולים להיות משולבים עם ידיות, עם או בלי משענת, מרופדים או מתכווננים והכל בהתאם לתקציב ולאופי המסעדה. המטרה היא שהכיסאות יהיו נוחים לסועדים הן מבחינת חומר הגלם והן מבחינת הגובה שלהם ביחס לבר. לא ניתן לשבת לאכול ליד הבר עם כיסאות נמוכים מדי ולכן לבחירה יש חשיבות רבה מבחינת פונקציונאליות ומבחינה עיצובית.

 

אילו כיסאות בר עדיפים ללקוחות?

רוב הלקוחות יעדיפו כיסאות בר מעוצבים בהתאם לאופי המסעדה. אם למשל מדובר על מזנון מהיר, כיסאות פלסטיק או עץ יכולים להשתלב בצורה יפה עם העיצוב והקונספט. כיסאות בר מעץ גם יתאימו לסגנון כפרי. לעומת זאת, כיסאות בר ממתכת או אלומיניום יתאימו למסעדות עם עיצוב מודרני תעשייתי או עיצוב הייטקיסטי. ככל שהחומרים של הכיסאות יהיו עמידים יותר, כך הם יחזיקו לשנים ארוכות יותר. בנוסף, הסועדים המגיעים למסעדה יעדיפו תמיד כיסאות בר מרופדים עם משענת לגב התחתון על מנת שיהיה ניתן להתרווח בהם ולשבת בצורה נוחה. הידיות גם מסבות נוחות מסוימת אך הן לא קריטיות מבחינת הישיבה אלא יותר מבחינת האסתטיקה. הדבר החשוב יותר הוא מתן דגש לגובה של הכיסאות.

 

התאמת גובה הכיסאות לבר

על מנת להתאים את כיסאות הבר בצורה אופטימלית לגובה הסועדים יש למדוד את הרווח שבין הרצפה לחלק התחתון של דלפק הבר. לאחר מכן יש להפחית בין 22-35 ס"מ ולקבל את הגובה העדיף על הסועדים שלכם. יחד עם זאת, כשמחפשים אחר כיסאות בר, מומלץ לשבת עליהם ולנסות כיסאות מסוגים  שונים כדי לבדוק את הנוחות שלהם.

 

איך תסדרו את כיסאות הבר בצורה נכונה?

כדי שבבר יהיה מספיק מקום נוח לסעוד בצורה מרווחת יש להקפיד על מרווחים שווים בין הכיסאות מבלי שמרפק של סועד אחד יגע במרפק של הסועד לצדו. יש למדוד את אורכו של דלפק הבר ולהקצות כ-60 ס"מ לכל סועד. את הכיסאות סדרו ברווחים של בין 15-25 ס"מ על מנת שלא יהיו צפופים מדי.

 

העיצוב לא פחות חשוב

הדגשים נוספים פונקציונאליים יהיו בבחירת הריפוד או המשענת. אם יש מרחב ליד הבר אפשר לבחור בכיסאות בר עם משענת. הריפוד ישדרג את הנוחות אך חשוב לבחור בחומר רחיץ שניתן לנקות בקלות. יחד עם זאת, העיצוב של הכיסאות צריך לייצר את האווירה אותה רוצים לשדר ללקוחות ולכן פרמטר זה צריך להילקח בתשומת לב רבה.

מטבח

 

אולי יעניין אותך גם

בלוקים
מטבחים
4 דרכים לשלב תמונות במטבח

לאחרונה מצאנו את עצמנו מנסים לעצב את המטבח המיושן שלנו מחדש. החלפנו את כל הרהיטים והארונות ונשאר לנו רק לשלב לצבוע את הקירות ולשלב כמה

קרא עוד »