איך לבחור כלים למטבח שיחזיקו שנים קדימה

המטבח הוא המקום בו נוצר הקסם המאפיין בתים רבים בישראל – האוכל.  התאספות סביב השולחן לסעודה הוא רגע נעים בהחלט, אבל הוא רגע הדורש הכנה רבה מראש. לכלים בהם אתם משתמשים יש השפעה רבה על איכות האוכל, והם גם מהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב המטבח. 

 

בחירת כלים למטבח

אבזור המטבח בכלים חדשים, לאור השפע המציף את השוק, עשוי להיות מעט מבלבל עבור אלו שעושים את תחילת דרכם בעולם הבישול, וגם עבור המנוסים. בחירה זו מורכבת ממספר שיקולים, הכוללים את הצרכים שלכם כמשפחה, הרגלי הבישול שלכם, וכמובן – התקציב.

היצרנים בתחום זה שואפים לספק לצרכן מגוון רחב של פתרונות לצד אסתטיקה גבוהה, מה שמבטיח לנו יופי וגם פרקטיות. יחד עם זאת, לא כל מה שמציעים לכם הוא בהכרח הכרחי ונחוץ.

 

בואו נדבר במספרים

כלי מטבח עשויים להיות עסק יקר. וכדי שלא תמצאו את עצמכם עם מיקסר מיותם באלפי שקלים, חשוב קודם כל להגדיר את הצרכים שלכם מהמטבח, יחד עם יכולותיכם הקולינריות. אבזור המטבח מאפס יכול להיות עסק יקר, אך אין זה אומר שאתם צריכים להתפשר על כלים זולים, שתמצאו את עצמכם מהר מאוד זורקים או מוסרים. אנו ממליצים להשקיע בכלים איכותיים בלבד, שיעמדו לרשותכם שנים רבות.

 

סוג המזון המועדף עליכם

עבור אלו החובבים בשרים ותבשילי קדירה שונים, סיר פורצלן איכותי הוא מוצר חובה. החובבים את המטבח האסייאתי יצטרכו לקנות מחבת ווק חזקה.  מי שאוהב מזון מטוגן על סוגיו השונים, יצטרך להצטייד במחבתות איכותיות ובמסננת ייעודית עבור טיגון. זה לגמרי יעשה את ההבדל בין מזון ספוג בשמן, למזון קריספי וטעים.

 

החומרים השונים

טפלון, פלדת אל חלד, קרמיקה, פורצלן… כל אלו נשמעים לכם כמו סינית? אל תדאגו, תכף נעשה לכם קצת סדר בבלגן. טפלון הוא חומר מיוחד המשמש בעיקר לייצור מחבתות. חומר זה חוסך שימוש מיותר בשמן, ותכונת הנון סטיק שלו, המונעת מהמזון להידבק, הופכת אותו לעמיד במיוחד.

קרמיקה אינה משחררת חומרים רעילים, אך הבלאי שלה די גבוה. פלדת אל חלד נמצאה כעמידה במיוחד לאורך שנים, ואם תרצו כלי מטבח עמידים אף יותר, לכו על ברזל יצוק.

 

יופי וגם איכות

מטבח יפה עושה חשק לבשל. כלים אסתטיים ונעימים לעין לא חייבים לעמוד בניגוד לאיכות ועמידות. אבזור המטבח באביזרי טקסטיל איכותיים ויפים, כמו מגבות מטבח, כפפות לתנור, ומפות שולחן – מוסיפים למטבח את השיק ההכרחי, והופכים אותו לחלל שנעים לשהות בו.

 

ולסיכום

כשאתם בוחרים כלי מטבח, וודאו שאתם רוכשים את הסט האיכותי ביותר, המותאם לצרכים שלכם, הנגזרים מההעדפות הקולינריות שלכם, יכולות הבישול שלכם, גודל המשפחה, ועוד. חשבו היטב על הזמן שאתם מקדישים לבישול, ועשו את הבחירה הנכונה, מבלי להתחשב בטרנדים החולפים של עולם הקולינריה, אלא רק במה שנכון עבורכם. בהצלחה!

למידע נוסף כנסו לאתר קאטינגבורד.

כלי מטבח

אולי יעניין אותך גם

בלוקים
מטבחים
4 דרכים לשלב תמונות במטבח

לאחרונה מצאנו את עצמנו מנסים לעצב את המטבח המיושן שלנו מחדש. החלפנו את כל הרהיטים והארונות ונשאר לנו רק לשלב לצבוע את הקירות ולשלב כמה

קרא עוד »