מה הוא תכנון מערכות מזון?

מזון הוא מוצר סופר רגיש ולא רק מבחינה תברואתית – יש לטפל בו ולאחסן אותו כראי על מנת שלא יתקלקל חלילה אך גם בהיבט הלכתי (לקבלת תעודת כשרות) ועוד. כך שלא משנה אם אתם בעלי קייטרינג, מעון יום, קונדיטוריה או בית כנסת, בריאות היא לא צחוק – אם אתם רוצים לפעול כחוק, את תכנון מערכת המזון עושים רק אצל מומחים.

 

מה כולל תכנון מערכות מזון?

תכנון מערכות מזון הוא שם כולל למגוון שירותים – גיבוש הקונספט, הכנת תוכנית עבודה מפורטת, השוואה בין הצעות מחיר, טיפול באישורים השונים, עיצוב חללי עבודה נפרדים, התייחסות לאחסון בטמפרטורות שונות, הכנות הדמיות, פיקוח, ייעוץ קולינרי, התייחסות לאבטחת העסק ואיכות הסביבה ועוד ועוד.

היות ומדובר בנושאים שונים, חשוב לבחור משרד מקצועי ובעל ותק שיבצע עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר. לפרטים נוספים היכנסו לאתר https://www.irit-r.co.il/ – עירית תכנון מערכות מזון, משרד מוביל המתמחה בייעוץ ותכנון למטבח המוסדי והתעשייתי.

 

למה חשוב לתת למומחים לתכנן את מערכת המזון שלכם?

לתכנון נכון של מערכת המזון יש יתרונות רבים ולמרות ההוצאה הכספית הכרוכה בכך, בטווח הארוך תיווכחו שמדובר בחסכון – הן של זמן והן של כסף. חסכון בזמן מכיוון שתכנון נכון יאפשר לכם להתנהל ביעילות גבוה (מה ששווה גם כסף, אבל אנחנו מקדימים את המאוחר) וגם בהיבט של קבלת היתרים שונים (רישוי עסק, ממכר מזון, תעודת כשרות וכו').

וחסכון בכסף, כי תכנון לא נכון יגרום לכם לעבוד בצורה פחות יעילה, יכול להוביל לאחסון לקוי של המזון – שעשוי להתקלקל ואף לגרום לתקלות של ממש, הדורשות תיקונים ושיפוצים למיניהם.

 

לאיזה עסקים זה רלוונטי?

לכל עסק או מוסד שמתעסק עם מזון – בקירור או ללא, עם חלוקה לאזור בו מאוחסנים ומטופלים חומרי הגלם ואזור בו מאוחסנים המאכלים המוכנים ועוד. למשל, מסעדות, אולמות אירועים, שירותי קייטרינג, בתי כנסת, מאפיות וקונדיטוריות, מטבחים מוסדיים, מלונות, ומעונות יום.

 

הקמת מערכת מזון ללא תכנון

אם האופציה הזאת עלתה במחשבותיכם, כדאי שתחשבו שוב – תכנון מערכת מזון נועד בראש ובראשונה במטרה למנוע זיהום של המזון ותחלואה נלווית. לצד הסוגיה התברואית ונושא בריאות הציבור, הקמת מערכת מזון ללא תכנון מקצועי ומדויק תקשה עליכם בנושאים נוספים, על קצה המזלג:

  • לא תוכלו לקבל רישיון עסק
  • לא תוכלו לקבל רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות
  • לא יינתן אישור לייצור, הגשה וממכר מזון
  • לא תינתן תעודת כשרות

לסיכומו של דבר, אם אתם עוסקים בתחום המזון או שישנה התעסקות במזון כחלק משירות המוסד או העסק שלכם, ישנו הליך רישוי עסקי שעליכם לעבור על מנת לנהל את העסק באופן חוקי ולגיטימי. הליך הרישוי עשוי להיות ארוך, אך בהחלט ניתן לקצר אותו בסיוע משרד המתמחה בתחום תכנון מערכות מזון.

מזון

אולי יעניין אותך גם