איזה אלכוהול הכי כדאי לשלב בארוחה?

התאמה בין סוג האלכוהול שאתם שותים לבין סוג האוכל שאתם אוכלים תלויה בגורמים שונים ורבים. הראשון שבהם הוא הטעם האישי שלכם, אבל יש גם מקום לשיקולים כמו גאוגרפיה, שילובי טעמים, ניגודיות ודומיננטיות.

מומחים בתחום מתייחסים לכל הגורמים האפשריים לפני שהם בוחרים מה לשתות ליד האוכל. ומה אתכם?

 

מקומי – לשתות את האזור שאתם אוכלים

מאכלים מכל העולם מככבים לכם על הצלחת מדי יום – פיצה מאיטליה, סלט ערבי מהמזרח התיכון, המבורגר אמריקאי/גרמני, אומלט וסטייק מצרפת ועוד.

אם אתם נמצאים באיטליה, כמובן שמומלץ לשתות יין איטלקי ליד האוכל, אבל כך גם כשאתם מבשלים אוכל קוסמופוליטי בבית.

ואם תתנו לזה רגע, תראו שזה גם מסתדר מצויין, כי מה יותר מתאים לשתות ליד המבורגר יותר מאשר בירה כהה בטעם עז? ומה יותר מתאים לשתות ליד סטייק צרפתי מאשר יין אדום, יבש וחזק?

ומה ליד אוכל מזרח תיכוני? ובכן, בארצות האסלאם חל טאבו חמור על שתיית אלכוהול, אבל עראק הוא בכל זאת החיבור הטבעי לאוכל מזרח תיכוני, כאשר מתבססים על בחירה גיאוגרפית.

 

שילובי טעמים

אם יש לכם קצת ניסיון עם אלכוהול ואתם מכירים היטב את הטעמים של היינות השונים, בירות ומשקאות אלכוהוליים אחרים, כמו ויסקי, וודקה וכן הלאה, אתם יכולים לעשות התאמות על בסיס טעמים דומים.

כך למשל, יין שרדונה, הוא יין עדין וחלק יחסית, המתאים לשתייה לצד מנות המכילות חמאה ושמנת.

על אותו משקל, אפשר להתאים בירה למאכלי טמפורה ומטוגנים אחרים בציפוי קמחי, המכיל גם בירה, להגיש יין אדום עם מאכלי בשר בקר וכן הלאה.

 

שימו לב לניגודים

גם ניגודים יכולים להשלים אחד את השני בצורה יפה מאוד כאשר מדובר על אלכוהול ואוכל ולכן למשל נהוג להגיש אלכוהול מתוק עם גבינת רוקפור, או פטה כבד, בעוד שדווקא מאכלים מתוקים נהוג להגיש עם שמפניה לדוגמה.

 

שימו לב לדומיננטיות

לא צריך לספר לכם שיש משקאות בעלי טעם דומיננטי מאוד וככאלה, צריך לשים לב עם אילו מנות מגישים אותם.

כך למשל, עם מנה עדינה של פטריות ברוטב שמנת, כדאי להגיש יין לבן בעל טעמים עדינים ולא משקה אלכוהולי חזק ודומיננטי, כמו יין אדום, או וודקה למשל.

 

טעם אישי

חשוב לזכור, שעם כל הכבוד לגיאוגרפיה, ניגודים ושילובים, הטעם האישי שלכם הוא הכי חשוב ולכן, גם אם אתם אוכלים דג ברוטב חמאה וטרגון, אבל ממש לא אוהבים יין לבן, תשתו בירה, או וודקה, או כל משקה אחר שעושה לכם שמח בלב ונעים בבטן.

 

לסיכום

אם תשאלו אנשי מקצוע בתחום האלכוהול, הם יכוונו אתכם להתאמות מוכחות, של משקאות אלכוהוליים עם המנות המתאימות להם ביותר, בהתאם לאופי הארוחה. אבל כשמדובר בארוחה שהיא גם בילוי, חשוב שתהנו מכל ביס ותהנו מהטעם, גם אם אתם לא הולכים לפי הספר.

למידע נוסף והזמנת מארזי יין מיוחדים, בדקו את אתר יקב רמת הגולן.

 

נרות וכוסות

אולי יעניין אותך גם