כיצד לטפל ברטיבות במטבח

מהם הגורמים העיקריים לרטיבות במטבח?

מטבח הבית שלנו הוא אזור חשוב מאוד מבחינת היגיינה ובריאות. האוכל המבושל במטבח מגיע אל צלחותיהם של כלל בני הבית, ולכן הניקיון שלו יכול להשפיע על בריאות כל המשפחה. כאשר מדובר ברטיבות במטבח, יש למעשה שתי אפשרויות עיקריות, דליפת מי שתייה או דליפת ביוב. שתי הדליפות הללו עשויות לפגוע במטבח עצמו, ולאפשר צמיחה של עובש ופגיעה בארונות. בנוסף, הדליפות הללו יכולות להיות כר פורה לחיידקים שונים, ולכן כדאי לטפל בהן במהירות האפשרית.

 

איך כדאי לטפל ברטיבות במטבח?

כאמור, דליפה במטבח יכולה לנבוע מדליפה של מי שתיה או ביוב. כאשר מדובר בנזילה משמעותית בה צריך לטפל במהירות, אם אין לכם את הידע הדרוש כדאי מאוד לשקול להזמין בעל מקצוע, שיטפל בבעיה באופן מלא. אם בכל זאת תרצו לנסות לטפל בבעיה בעצמכם, יש מספר דרכים בהן תוכלו לעשות זאת:

 

החלפת הברז

פעמים רבות ברז המטבח שמשרת אותנו שנים רבות מתחיל לטפטף מים מחלקו התחתון. פעמים רבות מדובר בבעיה שניתן לפתור יחסית בקלות פשוט על ידי החלפת כלל מבנה הברז. שימו לב, שקניית ברז חדש תעלה כמה מאות שקלים, ולכן אם לדעתכם מדובר בבעיה אחרת, יתכן והזמנה של אינסטלטור תהיה פשוטה יותר. התקנת ברז חדש למטבח היא פשוטה יחסית, מאחר והחור הייעודי בשיש וחיבורי הצנרת הם יחסית אחידים בין כלל המטבחים.

 

פתיחת הסיפון

הביוב של ברז המים במטבח מתנקז דרך סיפון אל מערכת הביוב הכללית. הסיפון נועד למנוע ריח רע, והוא עושה זאת על ידי מפלס מים המונע מעבר אוויר מהביוב. לעיתים, עלולה להתרחש סתימה בסיפון בגלל הקימור שלו, בעיקר אם אין מסנן מים טוב בפתח הביוב. כדאי מאוד לנסות לפתוח את הסיפון בזהירות, עם דלי וסמרטוט רצפה למטה, ולנסות לראות שהוא נקי, ושכלל הגומיות האוטמות נמצאות במקומם המדויק. כך, תוכלו גם לפתור מצב של כיור חסום שעולה על גדותיו, וגם לטפל בדליפה מחיבורי הצנרת השונים.

 

אם לא בטוחים כדאי להזמין בעל מקצוע

התשתיות במטבח שלנו נועדו לשמש אותנו במשך שנים ארוכות. לעיתים, חיסכון וניסיון לעשות את הכול לבד, עלולים לגרום לנזק אגבי שיהפוך את ההתעקשות לא להזמין בעל מקצוע ללא משתלמת. הזמנה של אינסטלטור היא לכן פתרון שכדאי מאוד לקחת בחשבון כאשר יש דליפה של מים במטבח. אתר שיפוצים פלוס הופך עבורכם את ההזמנה לקלה ונעימה הרבה יותר. האתר מכיל פרטים של מגוון בעלי מקצוע, מנגרים בחיפה ועד אינסטלטור בראשל"צ. מעבר לאפשרות למצוא בעל מקצוע קרוב אליכם, תוכלו לקרוא מגוון של חוות דעת של לקוחות קודמים, ואפילו למיין את בעלי המקצוע על פי הדירוג שלהם באתר. הדירוג נעשה על ידי פניה אקטיבית של האתר אל הלקוחות, כך שהוא אמין במיוחד.

מטבח ביתי

אולי יעניין אותך גם

עוף שלם
טיפים למטבח
המדריך המלא לעישון בשר

מנגל הפך כבר מזמן למנהג שכיח בקרב הישראלים. בין אם מדובר ביום העצמאות שבו קשה למצוא פינה פנויה שלא תפוסה כבר על ידי מנפנפים, ובין

קרא עוד »